Our blog

Company's news & events

Het onmisbare voordeel – Een eigen callcenter met 24/7 schadeherstelservice waarbij wordt opgenomen met de naam van de VvE (Beheerder).

De klant is koning, zo luidt de basis van marketing. Alle advertenties, video’s en promotiedagen vallen in het niet wanneer een klant slecht te woord wordt gestaan. Word je goed geholpen door een medewerker die opneemt met jouw bedrijfsnaam? Dan ga je van een klant naar een promotor voor jouw bedrijf. Dit draagt bij aan…

Continue reading

‘Erkende’ slotenmaker – Wat het is & Hoe je dit wordt

Oeps, de sleutels liggen nog binnen! Of zaten ze nu in de tas die nog op werk ligt? UninU zorgt dat men snel een slotenmaker op de stoep heeft staan. Eerder schreven wij een artikel over malafide schadeherstellers. In dit artikel lees je de meerwaarde van een erkende slotenmaker voor u, uw klanten of bijvoorbeeld…

Continue reading

Landelijk netwerk in lekdetectie – Groeiende problemen & de (niet zo nieuwe) oplossing.  

Groningen, 30 augustus 2022 – UninU heeft al jaren een landelijke dekking in lekdetectie en biedt daarbij een directe oplossing voor het herstel. Bij waterschade is het vanzelfsprekend van belang dat er een directe oplossing komt, anders kunnen de gevolgen groot zijn. Volgens sommigen partijen zijn specialisten moeilijk te vinden en zijn er veel malafide…

Continue reading
Kinderen kijken naar een slak op het raam

Slakken eten glaskit? Vermijd schade aan uw pand(en).

Zie jij wel eens de slakkensporen over de net gewassen ruiten? Zie jij dan toevallig ook dat je wat kit mist of dat je raam wat losser zit? Slakken eten toch geen kit, wie eet er nu kit? UninU heeft voor jullie uitgezocht hoe dit nu zit. Eten slakken glaskit? Wanneer ramen niet goed worden…

Continue reading
malafide schadehersteller

Malafide schadeherstellers – Verdriet, bedreiging en oplichting voor duizenden euro’s

Helaas komt het steeds vaker voor. Duizenden euro’s worden in rekening gebracht voor een uurtje werk door oplichters die zich voordoen als schadehersteller. Loodgieters, slotenmakers en klusjesmannen rekenen de gekste bedragen voor het minste werk. In verschillende media worden al meerdere zaken van dit soort ‘schadeherstellers’ besproken. Door bedreiging en intimidatie laten de oplichters hun…

Continue reading
Wanneer is de bouwvak - Een uninieuws bericht

Schadeherstel in de bouwvak

Na de warme dagen komen er vaak een paar slechte dagen aan. Nu gebeurt het ook jou, de deur slaat hard open door de wind en de ramen springen er uit (Lees ook: De 5 meest voorkomende oorzaken van glasschade). Maar hoe zit het dan eigenlijk, komt de schadehersteller dan wel? Het is immers bouwvak,…

Continue reading
Werken in Hitte. Tips werken in hitte

Schadeherstel in de hitte – Tips voor werkgevers- en nemers

Heel het land gaat weer op zijn Hollands klagen over de hitte, en terecht. Het wordt vandaag namelijk erg warm, met temperaturen tot wel 40° graden. In dierentuinen wordt bevroren fruit aan de dieren gegeven, postbodes krijgen zonnebrand, horecaondernemers met kraampjes gaan vroeg dicht en plantenkwekers verven de kassen zodat niet alles verbrandt. Iedereen doet…

Continue reading
Een glaszetter - Hersteller aan het werk

Herstel in Natura – De UninU Aanpak

Meer dan 80% van de verzekeraars in Nederland keert bij opstal- en inboedelschades geld uit in plaats van dat ze kiezen voor herstel in natura. In tegenstelling tot de rest van Europa, waarbij dit zo’n 60% is. Dit is spijtig, de gedupeerden zijn juist vaker tevreden met herstel in natura terwijl de kosten lager uitvallen…

Continue reading
Het groendgedaan keurmerk voor schadeherstel

Duurzaam schadeherstel – Wat het is en het GroenGedaan! keurmerk

Uit onderzoek van CE Delft blijkt dat het tot zes keer beter is voor het klimaat om duurzaam schadeherstel toe te passen. Zo stellen ze dat kleine schade van 1 cm2 aan een klein keukenblad al 1000 plastic flessen bespaart wanneer duurzaam schadeherstel plaatsvindt in plaats van dat het wordt vervangen en gerecycled. UninU kiest…

Continue reading
Callcenter operators van UninU Groep

Meer woongenot! Calamiteitenservice voor vve beheerders en bewoners

Met ruim 124.000 vve’s en meer dan 600 vve beheerders zijn er velen servicepartijen die zich graag richten op deze markt. Toch blijkt dat vve beheerders lang niet altijd deze services aanbieden. Vve beheerders hebben het woongenot op nummer een staan, en daar kan een goede schade calamiteitenservice aan bijdragen. In dit artikel leest u hoe…

Continue reading