Meer woongenot! Calamiteitenservice voor vve beheerders en bewoners

Met ruim 124.000 vve’s en meer dan 600 vve beheerders zijn er velen servicepartijen die zich graag richten op deze markt. Toch blijkt dat vve beheerders lang niet altijd deze services aanbieden. Vve beheerders hebben het woongenot op nummer een staan, en daar kan een goede schade calamiteitenservice aan bijdragen. In dit artikel leest u hoe het woongenot wordt verbeterd door een goede samenwerking op het gebied van schadeherstel tussen lokale partijen, vve beheerders en regieplatformen.

Wat weerhoudt vve beheerders van het verlenen van meer service?

Uit onderzoek blijkt dat vve beheerders aangeven vaak niet dezelfde belangen te hebben als commerciële partijen. Vve beheerders vinden het lastig om betrouwbare, lokale en goedkope partijen te vinden waar ze altijd van op aan kunnen. Wanneer een lokale aannemer zijn diensten aanbiedt is het voor de vve beheerder van belang om deze consistent aan zijn bewoners aan te kunnen bieden. Het 24/7 aanbieden van service is onmogelijk voor een kleine ondernemer.  Een oplossing hiervoor zouden grote nationale partijen zijn, maar die hebben hun eigen commerciële belangen op nummer 1 en niet de vve, zo stellen de vve beheerders. Een landelijk regieplatform kan hier uitkomst bieden doordat het platform meerdere lokale ondernemers onder zich heeft waardoor de vve beheerder verzekerd is dat de service daadwerkelijk en snel wordt geleverd.

Vve beheerders in samenwerking met lokale partijen

Vve beheerders kiezen steeds vaker voor het werken met lokale partijen die worden aangestuurd door nationale regieplatformen. En dat is logisch, het werken met een regieplatform dat lokale partijen aanstuurt heeft namelijk veel voordelen voor vve beheerders. Zo kunnen vve beheerders rekenen op meer service en klantvriendelijkheid, lokale herstellers zijn namelijk afhankelijk van goodwill van haar klanten. Een goed regieplatform stuurt dan ook altijd de dichtstbijzijnde schadehersteller. Zo kan een vve beheerder niet alleen uitgaan van een snelle aanrijtijd. Maar ook zal de vve beheerder vaak dezelfde hersteller zien, wat het vertrouwen doet vergroten.

Meer woongenot door geheel ontzorgen van bewoners en vve beheerders

Ondanks dat vve beheerders steeds vaker voor een all-in-one oplossing kiezen, gebeurt het nog (te) vaak dat een vve beheerder enkel een MJOP heeft. En dat is best vreemd, want de markt biedt veel meer service dan enkel een MJOP als we het hebben over schadeherstel. De bewoners kunnen van meer woongenot genieten wanneer de vve beheerder meer service aanbiedt in schadeherstel. Hoe makkelijk is het namelijk wanneer je één nummer hebt voor alle calamiteiten die zich voortdoen? Door 24/7 klaar te staan voor alle calamiteiten op het gebied van schadeherstel kunnen vve beheerders hun bewoners garanderen van een toegankelijke oplossing waar ze vrijwel overal voor terecht kunnen. Daarnaast kan een regiebedrijf in schadeherstel al het werk van bewoners en vve beheerders uit handen nemen. Is er schade? Dan hoeft de bewoner alleen maar te bellen en het regiebedrijf regelt de rest, van herstel tot facturen innen bij de verzekeraar.

Benieuwd naar wat het regieplatform van UninU kan betekenen voor u als vve of vve beheerder? Kijk dan op VVEs (uninu.nl)